Általános szerződési feltételek

Az Internetes megrendelés feltétele az alábbi Általános Szerződési Feltételek elfogadása, amelyet a regisztráció során tehet meg. Amennyiben nem ért egyet jelen ÁSZF-ben foglalt feltételekkel, lépjen kapcsolatba a megadott elérhetőségeken a webáruházat üzemeltető Pingvin Napfény Gyógyszerészeti Zrt. ügyfélszolgálatával.

A Pingvin Napfény Zrt. az internetes gyógyszer kiskereskedelmet folytató 6723 Szeged, Csongrádi sgt. 71. sz. alatti Pingvin Patika működtetője.

 

Tartalom

  1. A webáruház kezelése
  2. A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai
  3. Megrendelés folyamata
  4. Egészségpénztári számla kiállítása
  5. Szállítás
  6. Az elállás joga
  7. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
  8. Panaszkezelés
  9. Egyéb tudnivalók a vásárlással kapcsolatban
  10. Szolgáltató elérhetőségei, ügyfélszolgálat

 

 

1. A webáruház kezelése

A webáruházat olyan szolgáltatásokkal és lehetőségekkel építettük fel, hogy Vásárlóink minél egyszerűbben megtalálhassák és megvásárolhassák a keresett termékeket. Az áruház funkcióit elsősorban a személyes vásárlás során is felmerülő igényekhez igazítottuk. A termékek kiválasztásához igyekszünk Önnek a lehető legtöbb információt nyújtani. Regisztráció nélkül is van lehetőség böngészni a termékeink között, kiválaszthat termékeket, amelyeket a kosárba is tehet, de csak regisztráció után, az adatai megadásával lehet a terméket megvásárolni. A termékek termékcsoportokra, azon belül alcsoportokra vannak bontva, mely megkönnyíti a keresést. A kívánt termékcsoportra kattintva, részletes terméklistát kap, ahol választhat a termékek közül, és eljuthat a termékek információs oldalaira. Minden termék mellett megtalálható a neve, ára, kiszerelése, az esetleges kedvezmény,fotó a termékről - esetenként eltérhet a megvásárolt termék dobozától, amennyiben a gyártó változtatott a csomagoláson - valamint rövid leírás a termék elsődleges jellemzőiről. A termék részletes ismertetője tartalmazza gyógyszer esetén a betegtájékoztatót, más készítmény esetén a termékleírást. A keresés mezőben a termékekre, lehet rákeresni. Teljes szót, vagy szótöredéket is be lehet írni a keresőbe.

 

 

2. A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai

A webáruházban a Magyarországon törzskönyvezett vény nélkül kiadható és közfinanszírozásban nem részesülő gyógyszerek, gyógyhatású termékek, homeopátiás komplex gyógyszerek, étrend-kiegészítő termékek, egyéb egészségügyi-, diétás élelmiszer termékek, gyógyászati segédeszközök, kozmetikumok és egyéb termékek rendelhetők meg. Mielőtt a vény nélkül kapható, megvásárolt gyógyszert és gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítményt használni kezdené, kérjük, konzultáljon háziorvosával,gyógyszerészével. Az öndiagnózis és az abból adódó téves gyógyszerszedés esetenként káros mellékhatásokat eredményezhet. A megrendelt termék használati utasítását, illetőleg betegtájékoztatóját használat előtt feltétlenül olvassa el és kérjük, tartsa be az előírt adagolást. A hosszabb ideig tartó gyógyszerszedést megelőzően konzultáljon kezelőorvosával!

A honlapon található információk külső forrásokból (gyártó,forgalmazó,egyéb) származnak, ezekért, illetve az ezen információk felhasználásából eredő esetleges problémákért vagy károkért a webáruház üzemeltetője semmiféle felelősséget nem vállal.

A gyógyszerek és étrend-kiegészítők esetében, a gyógyszertárra vonatkozó szabályok szerint,olyan lejárati idejű termékek értékesíthetőek,amelyek minimális adagolási mennyiség mellett a lejárati időn belül felhasználhatóak.

A termékoldalakon található termék leírások csak tájékoztató jellegűek, nem minden esetben tartalmaznak az adott termékről minden információt. A hivatalos termékleírásért kérjük, látogasson el a termék gyártójának weboldalára.

 

A 41/2007. (IX.19.) EüM rendelet 17.§ (6) bekezdésében foglaltaknak megfelelően az internetes gyógyszer-értékesítésre jogosult gyógyszertárak jegyzékét az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet /OGYÉI/ vezeti és teszi közzé az alábbi linken keresztül: http://www.ogyei.gov.hu/internetes_gyogyszer_kereskedelem/

 

 

3. Megrendelés folyamata

Megrendelés kizárólag a Pingvin Patika webáruházán keresztül, a regisztrációt követően adható le. A sikeres regisztrációról, valamint a regisztráció során megadott felhasználónévről rendszerünk e-mailben értesíti. A regisztráció nélküli, e-mailes megrendeléseket a Szolgáltató érvénytelennek tekinti.

A regisztrációt követően a számlázási és szállítási információk a Saját fiók Címjegyzék menüpontjában adhatók meg. Alapértelmezetten a szállítási és számlázási információkat rendszerünk azonosnak tekinti, azonban a megrendelés során a számlázási és szállítási adatok tetszőlegesen módosíthatók.

 

Megrendelés

A termék kosárba helyezése után még lehetősége van folytatni a vásárlást és további termékeket a kosárba helyezni. A vásárlás befejezéséhez kattintson a Pénztár gombra, itt adhat meg további szállítási, számlázási címet, a fizetési módot, valamint a szállítással kapcsolatban megjegyzést is itt tehet.

A webáruházban feltüntetett árak csak a termék árát jelölik, nem tartalmazzák a felmerülő szállítási költséget. A ténylegesen fizetendő összeget a rendelés végén, a Végösszeg pontnál tekintheti meg. Ajánlati áraink az adott pillanatban érvényes árakat jelentik, az árváltoztatás jogát a megrendelés feldolgozásáig fenntartjuk.

A megrendelt végösszeg teljesíthető átutalással, a bankkártya adatok megadásával online bankkártyás fizetéssel vagy utánvéttel készpénzben a futárnak. Amennyiben a „Kiszállítás futárral”-t választja, a csomagot a Magyar Posta  vagy a Sprinter Futárszolgálat - amely kizárólag Pick Pack pontra szállít - kézbesíti az ország egész területén belül.

 

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben vásárlását utánvéttel kívánja rendezni, úgy az utánvét beszedésére tekintettel, a csomagszállítás díján felül az utánvételi díj 99,- Ft.

Az utánvételi díj összegét abban az esetben is meg kell fizetnie, amennyiben a vásárlás értékhatárára tekintettel a szállítás egyébként ingyenes lenne.

 

Amennyiben megrendelése ellenértékét bankkártyával, banki átutalással, vagy egészségpénztári kártyával kívánja kiegyenlíteni, erre bankkártyás fizetés esetén a rendelés leadásától számított 5 nap, banki átutalással történő fizetés esetén pedig 7 nap áll rendelkezésére. Tehát amennyiben bármely ok miatt a megrendelés során a fizetés sikertelen, a rendelés leadásától számított 5., illetve 7. napig van lehetőség annak újra indítására és így a megrendelés realizálására. Sikertelen fizetés esetén,  a fenti határidőt követően a megrendelés törlésre kerül. A jelen pont szerinti törölt megrendelés késedelmes fizetése esetén Társaságunk a törölt megrendeléshez tartozó vételárat 15 napon belül - 15 %, de legalább 250,- Ft kezelési költség levonásával - az Ön részére visszautalja.

 

Amennyiben a már leadott megrendeléséhez további terméket szeretne hozzáadni, jelezze a webaruhaz@pingvinpatika.hu email címen. Amennyiben több rendelést adott le egymást követően és szeretné, hogy az egy csomagba kerüljön, kérjük, jelezze utolsó megrendelésének a végén a megjegyzés a webshopnak rovatban. Módosításra a rendelés leadásától számított 2 órán belül van lehetőség.

 

Társaságunk a Vevő megrendelésének megérkezését elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolja. Amennyiben ez a visszaigazolás a megrendelése elküldésétől számított legkésőbb 48 órán belül nem érkezik meg Önhöz, úgy mentesül a jelen ÁSZF-ben foglalt szerződéses kötelezettségei alól.

 

A webáruházban leadott megrendelések (elektronikus megrendelőlapok) nem írásban, hanem ráutaló magatartás (egy ikonra klikkelés) formájában tett jognyilatkozatnak minősülnek.

 

A beérkezett megrendelések elektronikusan iktatásra kerülnek, a megrendelés szám alapján. A megrendelő lapokat webáruházunk 5 évig tárolja.  A Vevő kérésére, a megrendelés szám birtokában, a leadott megrendelő lapokat webáruházunk a Vevő rendelkezésére bocsátja.

 

 

Jelen ÁSZF elfogadásával keletkező szerződés nyelve a magyar.

 

 

Elfelejtett jelszó

A weboldalon a „Bejelentkezés” fejlécnél a "Regisztráció" melletti „Elfelejtett jelszó" gombra kattintva az e-mail címe és az új jelszó megadásával új jelszót tud létrehozni. A megadott e-mail címre elküldünk Önnek egy linket, amelyre kattintva aktiválhatja új jelszavát. A jelszóváltás sikerességét az új jelszóval való sikeres belépés jelenti, illetve az aktiválás után a képernyőn is megjelenik egy tájékoztató szöveg.

 

 

4. Egészségpénztári elszámolás

4.1. Számlát a rendelés során megadott számlázási adatok alapján állítjuk ki. Rendelés folyamán – a regisztrációkor megadott címen kívül – csak további egy számlázási és szállítási cím adható meg. (Új létrehozása, majd kitöltés után mentés) Egyes egészségpénztárak elfogadják a vásárló nevére kiállított számlát is, de lehetőség van az egészségpénztárhoz benyújtandó számla kiállítására is, olyan módon, hogy a vásárló a számlázási adatokhoz az egészségpénztárának nevét, a saját nevét, tagi azonosítóját - egy sorban feltüntetve - valamint az egészségpénztárának címét adja meg. A számlázási és szállítási név és cím adatok egymástól eltérőek lehetnek. Amennyiben elszámolható és nem elszámolható termékeket egyszerre rendel, de szeretné, hogy külön számlán szerepeljenek,  kérjük a  rendelés végén a megjegyzés rovatban ezt jelezze.

 


4.2. Egészségpénztári elszámolás, esetén az alábbi fizetési módok közül választhat:

  • -  a rendelés véglegesítése után bankkártyával és egészségpénztári kártyával az OTP online felületén  keresztül,
  • -  átutalással a rendelés véglegesítése után, a visszaigazoló e-mailben található számlaszámra, mely esetben a közlemény rovatban a rendelés azonosítóját kérjük feltüntetni,
  • -  vagy a csomag házhoz szállítása esetén, átvételkor készpénzzel. A szállítási cím módosításnál lehetőség van a csomag kézbesítésével kapcsolatos megjegyzést írni, amely felkerül a fuvarlevélre.


4.3. Egészségpénztári kártyával történő fizetés

 

On-line fizethet egészségpénztári kártyájával, ha Ön tagja az alábbi Egészségpénztáraknak:

  • Allianz Hungária Egészség- és Önsegélyező Pénztár
  • IZYS Önsegélyező Pénztár
  • MKB-Pannónia Egészség- és Önsegélyező Pénztár
  • OTP Országos Egészség- és Önsegélyező Pénztár
  • Patika Egészségpénztár
  • Új Pillér Egészségpénztár
  • TEMPO Egészség- és Önsegélyező Pénztár
  • Vasutas Önkéntes Kölcsönös Kiegészítő Egészség- és Önsegélyező Pénztár

 

4.4. A regisztrációs adatoknál az egészségpénztárra vonatkozó adatokat (kártyaszám és amennyiben rendelkezésére áll, tagi azonosító) adja meg. Egészségpénztári kártyával való fizetésre csak akkor van lehetőség, ha kizárólag csak elszámolható termékeket tett a kosárba. Egészségpénztári kártyával történő fizetés csak akkor lehetséges, ha a rendelés folyamán a rendszer felajánlotta az EP kártyával történő fizetési módot. Amennyiben Ön nem a felsorolt egészségpénztárak tagja, úgy a 4.1. pontban leírtak alapján van lehetőség egészségpénztári számla kiállítására.

 

5. Szállítás

5.1 Szállítási mód

Magyarország területén bármilyen szállítási cím megadható.

A csomagok kiszállítása kérhető: 

  • -  személyes átvétellel az Ön által a felajánlott listából kiválasztott gyógyszertárban,
  • -  házhozszállítással,
  • -  postahelyen történő átvétellel,
  • -  közvetlenül PostaPontra (meghatározott MOL töltőállomásokra, COOP áruházakba) történő szállítással,
  • -  MPL posta csomag automatáinál történő átvétellel, valamint
  • -  a Sprinter Futárszolgálat által működtetett Pick Pack Pontokon történő átvétellel. 
  •  

A szállítási cím módosításnál lehetőség van a csomag kézbesítésével kapcsolatos megjegyzést írni, amely felkerül a fuvarlevélre.


5.2 Szállítási határidő

 

Raktáron lévő termék 14 óráig leadott rendelése esetében a szállítási határidő a rendelés leadását követő munkanaptól számított 3 munkanap, az ezt követően leadott rendeléseknél pedig 4 munkanap. Raktáron nem lévő termékek szállítási határideje a rendelés leadásától számított 7 nap. Tájékoztatjuk, hogy amennyiben raktáron lévő és raktáron nem lévő terméket is kíván vásárolni, úgy az egész vásárlásra a 7 napos határidő vonatkozik.


A Szolgáltató hivatalos, engedéllyel rendelkező csomagküldő szolgálat útján juttatja el Önhöz a megrendelt nem vényköteles, közfinanszírozásban nem részesülő gyógyszert és egyéb terméket. Vényköteles, közfinanszírozásban részesülő gyógyszert csomagküldés útján nem szolgálhatunk ki.

 

A csomagokat a csomagküldő szolgálat az átvételtől számított 48 órán belül szállítja ki a megadott címre.
A kiszállítások időbeni szervezését a Magyar Posta Zrt. és a Sprinter Futárszolgálat Kft. végzi. A kézbesítés munkanapokon 8-17 óráig történik.

 

Az emberi felhasználásra kerülő gyógyszerek rendeléséről és kiadásáról szóló 44/2004 (IV. 28.) ESzCsM rendelet értelmében gyógyszer, 14 éven aluli személynek nem adható ki. Ezáltal kérem legyen figyelemmel arra, hogy amennyiben ilyen készítményt vásárol áruházunkból, úgy az Ön akadályoztatása esetén írásbeli meghatalmazást adjon egy 14 év feletti személynek, aki jogosultságát személyi igazolvánnyal köteles bizonyítani a csomag kézbesítőjének.

 

Személyes átvétel esetén

Tájékoztatjuk,hogy az Ön által kiválasztott Pingvin Patika kizárólag átvételi pontja a webáruháznak,melyre tekintettel  a szállítási határidőre a fentiek az irányadóak, azaz raktáron lévő termék 14 óráig leadott rendelése esetében a szállítási határidő a rendelés leadását követő munkanaptól számított 3 munkanap,az ezt követően leadott rendeléseknél pedig 4 munkanap. Raktáron nem lévő termékek szállítási határideje a rendelés leadásától számított 7 nap. Tájékoztatjuk, hogy amennyiben raktáron lévő és raktáron nem lévő terméket is kíván vásárolni,úgy az egész vásárlásra a 7 napos határidő vonatkozik.

 

Megrendelését e-mailben visszaigazoljuk, majd csomagját a második kiértesítő e-mailünk megérkezését követő 2. munkanapon veheti át az Ön által a listából kiválasztott Pingvin Patikában.

Patikai átvétel esetén a rendelések utólagos kifizetésére nincs lehetőség, ebben az esetben a megrendelt termékek árát előre ki kell fizetni.


5.3 Külföldről történő rendelés

 

Felhívjuk a figyelmet, hogy az Európai Unión kívüli országba történő rendelések leadására kizárólag e-mailben van lehetőség. Ebben az esetben kérjük, az order@pingvinpatika.hu címre szíveskedjen elküldeni a megrendelni kívánt termék nevét, darabszámát, cikkszámát, illetve a szállítási címet. Megrendelését email-ben visszaigazoljuk.

 

Külföldről történő rendeléseket csak akkor tudjuk teljesíteni, ha a megrendelés pénzügyileg rendezve van, utólagos fizetésre nincs lehetőség. Kérjük minden esetben csak rendelésének leadását illetve a visszaigazolás megérkezését követően rendezze megrendelését. Az Európai Unión kívüli megrendelések teljesítésére kizárólag banki átutalás útján van lehetőség.

Külföldről történő rendelés esetén utaláskor, kérjük használja az alábbi adatokat:

IBAN : HU66-11763354-56690886-00000000

SWIFT kód: OTPVHUHB

A külföldre történő szállítás esetén a megrendelt termékek vonatkozó magyar jogszabályok szerinti kivitelét a webáruház a teljesíti. Az egyes termékek megrendelésével járó esetleges vámkezelésre az adott ország vonatkozó jogszabályai vonatkoznak, a behozatallal kapcsolatos valamennyi eljárás lefolytatása, nyilatkozatok, engedélyek beszerzése a Vevő kötelezettsége. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a külföldre történő szállítással összefüggésben felmerülő összes költség, díjak, valamint vámtételek megfizetése a Vevőt terhelik.

 

Felhívjuk Tisztelt vevőink figyelmét, hogy gyógyszer készítményt (OTC) egyes országokba az ott érvényben lévő jogszabályi előírások miatt nem áll módunkban szállítani!

Megrendelésének pénzügyi teljesítése előtt vegye fel a kapcsolatot vevőszolgálatunkkal a webaruhaz@pingvinpatika.hu e-mail címen! 

 


5.4 Szállítási díjak

A webáruházban kosárba tett összes termék vételárának összértéke az irányadó, a szállítási költség és az utánvét összege nélkül.

A megrendelt termék/ek összesített értékének függvényében számítjuk a szállítási díjat. Felhívjuk a figyelmet, hogy az ingyenes szállítással kapcsolatos akcióink a külföldre történő szállításokra nem terjednek ki. Minimális rendelési összeg nincs. A szállítási díj magában foglalja a csomagolási költséget. Megrendelését a nap 24 órájában leadhatja. Cégünk hivatalos, engedéllyel rendelkező csomagküldő szolgálat útján juttatja el Önhöz a megrendelt nem vényköteles, közfinanszírozásban nem részesülő gyógyszert és egyéb terméket. (Vényköteles, közfinanszírozásban részesülő gyógyszert csomagküldés útján nem szolgálhatunk ki.)

Tájékoztatjuk, hogy a szállítási díj, az utánvét, illetve a súlyfelár összege rendelésében, illetve a rendelést visszaigazoló e-mailben tételesen jelenik meg, azonban rendelésének számlája ezen tételeket összesítve, szállítási és kezelési díjként tartalmazza. Ezzel összefüggésben felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben a megrendelés értéke alapján a szállítás ingyenes, a számlán szállítási és kezelési díj címen -szállítási díj nélkül - az esetleges utánvét és súlyfelár összege jelenik meg összevontan.

> Szállítási díjak (bruttó) Magyarországon 2019. április 15-től:

 

Megrendelés értéke

Házhozszállítás

Pick Pack Pont és Posta Pont

Patikai átvétel

0 - 5.999 Ft

720 Ft

720 Ft

ingyenes

6.000 - 11.999 Ft

360 Ft

360 Ft

ingyenes

12.000 Ft -

ingyenes

ingyenes

ingyenes

 

>Szállítási díjak (bruttó) az Európai Unión belül:

Zóna A:  Szlovákia, Ausztria, Románia, Horvátország, Németország, Nagy-Britannia, Olaszország, Szlovénia, Csehország, Lengyelország, Belgium, Hollandia, Luxemburg, Liechtensteint, Bulgária, Svájc


Zóna B: Dánia, Franciaország, San Marino, Vatikán, Monaco, Írország, Livánia, Lettország, Spanyolország, Svédország, Észtország, Törökország, Málta, Norvégia, Görögország, Andorra, Gibraltár, Portugália, Finnország, Ciprus

 

Megrendelés értéke

A  zóna szállítási díj

B zóna szállítási díj

0 - 10.000 FT

3.500 Ft

6.000 Ft

10.001 - 20.000 Ft

1.900 Ft

3.500 Ft

20.001 - 50.000 Ft

990 Ft

2.200 Ft

50.001 Ft -

ingyenes

ingyenes

 

>Szállítási díjak (bruttó) az Európai Unión kívül:

Zóna A: USA, Kanada
Zóna B: Ukrajna, Fehéroroszország, Azerbajdzsán
Zóna C: Japán, Vietnám, India 
Zóna D: Izrael, Szaúd-Arábia, Egyesült Arab Emírségek, Kuvait 
Zóna E: Ausztrália, Új-Zéland,Thaiföld, Szingapúr 
Zóna F: Kenya, Chile, Brazília, Szudán, Oroszország, Dél-Afrika, Marokkó
Zóna G: Szerbia, Bosznia-Hercegovina, Montenegró, Albánia, Macedónia

 

Megrendelés értéke

A-B-C + G zóna szállítási díj

D-E-F zóna szállítási díj

0 - 93.000 Ft

23.000 Ft

33.000 Ft

9.3001 - 310.000 Ft

12.000 Ft

17.000 Ft

310.001 Ft -

ingyenes

ingyenes


5.5 Súly felár

Webáruházunkban Magyarország területén minden szállításra - a személyes patikai átvétel esetén is - az alábbiak szerinti súlyfelárat kell fizetni:

 

Megrendelés súlya

Érték

0 - 4.9 kg

-

5 - 9.9 kg

150 Ft

10kg felett

300 Ft

 

 A külföldi szállításokra az alábbiak szerinti súlyfelárak vonatkoznak:

 

Megrendelés súlya

Érték

0 - 4.9 kg

-

5 - 9.9 kg

1500 Ft

10kg felett

3000 Ft

 

6. Az elállás joga

Megrendelése során Ön élhet a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával.

Internetes vásárlások esetén Ön a szerződéstől az áru, több áru egyidejű megrendelése, de eltérő időpontokban történő szállítása esetén pedig az utoljára szolgáltatott áru átvételét követő 14 (tizennégy) napon belül indokolás nélkül elállhat. Írásbeli elállás esetén, az említett határidőn belül a 45/2014. (II.26.) Korm. rend. 22. § alapján a 2. számú mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Ezen elállási jogát a szerződés megkötésétől az áru megérkezéséig rendelkezésre álló időben is gyakorolhatja. A vásárló áruátvétel dátumát bizonyítja a postai csomagjegyzék, illetve a futárszolgálat szállítójegyzéke.

Amennyiben élni kíván elállási jogával, a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia webáruházunk részére. A visszaküldött termékeket az Eladó 6723 Szeged, Csongrádi sgt. 71. szám alatti telephelyére kérjük címezni.Kérjük a csomagon szíveskedjen feltüntetni: "WEBÁRUHÁZ".

Elállásnál az Eladó köteles a Vevő által kifizetett teljes összeget (vételár és pl. szállítási költség) haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzést követő 14 napon belül visszatéríteni.

Ha Ön nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választotta, elállás esetén az ebből eredő többletköltséget a webáruház nem köteles megtéríteni.

A Vevőnek visszajáró összeg átutalással  kerül visszatérítésre.

Bankkártyával történő fizetés esetén a Vevő által kifizetett összeg jóváírásra kerül a bankkártyára. Ennek átfutási ideje: 10-14 munkanap, a banki ügyintézés függvényében. A Vevő által kifizetett összeget Eladó mindaddig visszatarthatja, amíg az elállási jogot érvényesítő Vevő a terméket nem küldte vissza, vagy a visszaküldés tényét kétséget kizáróan nem igazolta.

Ezúton felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a Vevő viseli elállás esetén, az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült közvetlen költséget.

Az Eladó követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítését.

Az internetes vásárlásoknál is érvényesek a szavatossági jogok, ha a termék gyári hibás, akkor forduljon hozzánk minőségi kifogásával.

A jelen pont szerinti indokolás nélküli elállás joga a 45/2014. (II.26.) Korm.rend . 29. §(1) e) alapján nem gyakorolható a következő esetekben:

  • - A webáruházban kapható termékek jelentős része olyan zárt csomagolású termékeknek minősülnek, amelyek tekintetében 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) e) pontja alapján – egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontást követően – nem gyakorolhatja elállási jogát, azok nem küldhetők vissza.
  • -  Fentieknek megfelelően tápszert, gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású terméket, étrend-kiegészítőt vagy kozmetikumot csak bontatlan csomagolásban vesszük vissza.
  • -  A 44/2004. (IV.28.) ESZCSM rendelet 21/B.§ (1) bekezdése alapján, tévesen kiszolgáltatott gyógyszer vagy az OGYÉI által visszahívott gyógyszer kivételével, gyógyszert visszavenni nem lehet.

Fentiek alapján csak azon vény nélkül kapható gyógyszer tekintetében gyakorolhatja elállási jogát, amely helyett Ön mást rendelt és a gyógyszert esetlegesen tévedésből küldtük ki Önnek, illetve amelyet az OGYÉI visszahívott.

 

 

7. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

Amennyiben a termék cseréjét, illetve a vételár visszafizetését kéri, azt feltétlenül jelezze e-mailben, hogy tájékoztathassuk az ezzel kapcsolatos teendőkről, információkról.

Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadók.

A Vevőnek jogában áll, ha hibás a termék szavatossági, illetve jótállási igényét bejelenteni. Ilyen esetben haladéktalanul jelezze igényét webáruházunk felé e-mailben. Elérhetőségi adatainkat 10. pontban tekintheti meg. Igényének teljesíthetőségével kapcsolatos álláspontunkról 5 munkanapon belül értesítjük.

Kijavítás, illetve kicserélés kérése esetén törekszünk arra, hogy azok 15 napon belül elvégzésre kerüljenek.

Eladó a Vevő nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti Vevő nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, az eladott termék megnevezését, vételárát, az Eladó általi teljesítés időpontját, a hiba leírását és bejelentésének időpontját, és az érvényesíteni kívánt jogot. Ezen túlmenően eladó rögzíti a szavatossági igényre adott választ és tájékoztatást arra vonatkozóan, hogy a Vevő jogvita esetén a megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

A jegyzőkönyvről a fogyasztó kérésére Társaságunk tartós adathordozón másolatot biztosít.

A jegyzőkönyvet Eladó három évig köteles megőrizni.

Jogvita esetén a Vevő a Szegedi Békéltető Testület eljárását is kezdeményezheti.

 

7.1. Kellékszavatosság

Társaságunk hibás teljesítése esetén a vállalkozásunkkal szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti a termék vételárának arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

Kellékszavatossági igényét Társaságunkkal szemben érvényesítheti.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket Társaságunktól vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

A szavatossági igény leértékelt áru esetén is érvényesíthető, ilyenkor is lehet minőségi kifogással élni, amennyiben a kereskedő nem jelölte meg a leértékelés okát. 

A nem rendeltetésszerű használatból eredő hibák esetén a szavatossági igény nem érvényesíthető.

 

7.2. Termékszavatosság

A termék hibája esetén Ön - választása szerint - a 7.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

7.3. Jótállás

Kötelező jótállás csak a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet Mellékletében felsorolt 10.000,- forintnál drágább tartós fogyasztási  cikkre vonatkozik.

A kötelező jótállás keretében a jótállási idő alatt felmerülő minőségi kifogás esetében lényegében a szavatossági jogokat (kijavítást, kicserélést, árleszállítást, elállást) lehet – de kedvezőbb feltételekkel – érvényesíteni.

A kötelező jótállás időtartama 1 év, amelynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadása, vagy ha az eszközt üzembe kell helyezni és azt a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, akkor az üzembe helyezés napja.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a 7.1. és a 7.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

 

8. Panaszkezelés

Reklamáció esetén a 45/2014 (II.26.) Kormányrendeletben részletesen rögzített feltételek szerint járunk el. Minden beérkezett véleményre reagálunk és minden általunk, illetve szállítóink által elkövetett hiba esetén a legnagyobb rugalmassággal - vásárlóink érdekeit szem előtt tartva - járunk el ügyfélszolgálatunkon keresztül.

Vásárlói panaszát Társaságunkhoz az alábbi elérhetőségeken tudja benyújtani:

Postai úton: 6723 Szeged, Csongrádi sgt 71. Kérjük levelén tüntesse fel: "WEBÁRUHÁZ".

E-mail: webaruhaz@pingvinpatika.hu

Társaságunk vásárlói panasz esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései alapján jár el. A reklamációt a bejelentést követő 5 munkanapon belül kivizsgáljuk.

Az írásbeli panaszt Társaságunk a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.

Társaságunk a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén Társaságunk írásban tájékoztatja arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Abban az esetben, ha Ön panaszával békéltető testülethez fordul, a békéltető testület eljárásában Társaságunkat együttműködési kötelezettség terheli.  

A közforgalmú   gyógyszertárak   felett   hatósági   felügyeletet   az OGYÉI   gyakorol,   a  regionális tisztifőgyógyszerészek elérhetőségét az alábbi linken találja: https://www.ogyei.gov.hu/tisztifogyogyszereszek_elerhetosege/

A Vásárló kifogásaival, panaszaival az alábbi szervezetekhez fordulhat:

  • - Szegedi Polgármesteri hivatal jegyzője Szeged Megyei Jogú Város Jegyzője Szeged, Széchenyi tér 10. Telefon: +36-62-564-364; +36-62-564-364
  • - Csongrád Megyei Kormányhivatal Szegedi Járási Hivatal Foglalkoztatási és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály: 6728 Szeged, Kereskedő köz 3-5. „D” épület, Tel: 62/680-530, 06-30/591-75-76
  • - Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Mellett Működő Békéltető Testület Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefon: +36-62-426-149; +36-62-426-149

Benyújthatja panaszát Európai Bizottság online vitarendezési platformjára is, ha nem sikerült közvetlenül rendeznie a jogvitáját webáruházunkkal. Erre az online adásvételi szerződéssel összefüggő, határon átnyúló fogyasztói jogvita esetében van lehetőség.

Az Európai Bizottság online vitarendezési platformja a következő linken érhető el: Európai Bizottság online vitarendezés       

Társaságunk nem tartozik semmilyen, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex hatálya alá.

 

 

9. Egyéb tudnivalók a vásárlással kapcsolatban

A felelősség korlátozása

A szolgáltatótól Interneten történő megrendelés feltételezi a megrendelő részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai adottságokra és a felmerülő hibákra.

A szolgáltató az alább felsorolt esetekben nem tartozik helytállással:

  1. az Interneten küldött és/vagy fogadott, nem a szolgáltatótól származó bármilyen adat okozta problémákért;
  2. az Internetes hálózat bármilyen működési hibájáért, amely megakadályozza a Webshop akadálytalan működését és a vásárlást;
  3. bármilyen adatvesztésért;
  4. bármely, a folyamatban alkalmazott szoftver nem megfelelő működésének következményeiért;
  5. a szolgáltató hálózatban bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményeiért.

A szolgáltatónak joga van bármikor, előzetes értesítés nélkül módosítani a jelen oldalakon található anyagokat vagy a bennük feltüntetett termékeket és árakat.

 

Egyéb rendelkezések

A jelen Általános Szerződési Feltételek a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, a Polgári Törvénykönyv, valamint a hatályos egyéb vonatkozó jogszabályok figyelembe vételével készült. Ezen kívül figyelembe vettük az elektronikus kereskedelemről szóló 2000/31/EK irányelvet, a távolsági értékesítésre vonatkozó fogyasztóvédelemről szóló 93/13/EGK irányelvet, valamint a fogyasztók jogairól szóló 2011/83. irányelvet.

Jelen ÁSZF 2017. október 1. napjától határozatlan ideig hatályos, mely a Pingvin Napfény Zrt. által üzemeltetett www.pingvinpatika.hu internetes honlapon hozzáférhető és áttanulmányozható.

A Webshopon keresztüli megrendelésével a vásárló jelen Általános Szerződési Feltételeket tudomásul veszi és magára nézve is kötelezőnek fogadja el.

Az ÁSZF feltételeket a Pingvin Napfény Zrt. – a vonatkozó hatályos magyar jogszabályi rendelkezésekkel összhangban - egyoldalúan jogosult megváltoztatni, módosítani és/vagy kiegészíteni. A módosított ÁSZF az internetes honlapon való közzététel napján lép hatályba. A szolgáltató internetes honlapját látogató megrendelők kötelesek rendszeresen tájékozódni jelen ÁSZF módosításai tekintetében.

 Amennyiben a vásárló a jelen ÁSZF módosításának hatálybalépését követően továbbra is látogatja az oldalakat és megrendelést ad le, azt a szolgáltató jogosult úgy értelmezni, hogy a vásárló az ÁSZF módosítását elfogadta.

 

 

10. Szolgáltató elérhetőségei, ügyfélszolgálat

A szolgáltató cégadatai

A szolgáltató cég neve: Pingvin Napfény Gyógyszerészeti Zrt.
A szolgáltató rövidített cégneve: Pingvin Napfény Zrt.
A szolgáltató székhelye: 6720 Szeged, Széchenyi tér 17.
Adószám: 24700450-2-06
Cégjegyzékszám: 06-10-000456
A szolgáltató cégjegyzékszámát kiadó hatóság: Szegedi Törvényszék Cégbírósága
A szolgáltató bankszámla száma: OTP Bank: 11735005-26038500

 

A szolgáltató ügyfélszolgálatának elérhetősége:

Hétfő - Péntek: 08.00-17.00 óráig
A szolgáltató levelezési címe:  Pingvin Patika Webáruház 6723 Szeged, Csongrádi sgt. 71.
E-mail elérhetősége: webaruhaz@pingvinpatika.hu

 

* A kockázatokról és mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!
** A kockázatokról olvassa el a használati útmutatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát!
Eredeti patikai ár = Pingvin Patikák nem akciós fogyasztói ára.

A termék eltérhet a fotón ábrázolttól.