Étrendkiegészítők sportolóknak

Étrendkiegészítők sportolóknak

A sportolóknak az állandó, kemény fizikai megterhelés miatt különösen nagy figyelmet kell szentelni az életmódjukra, azon belül az izmok regenerálására. A helyes, tápanyag- és vitamindús étrend betartása mellett is ajánlott különböző étrend-kiegészítőket alkalmazni. A honlapunkon megtalálható készítmények segítik az izmok gyorsabb regenerálódását, vitaminokkal és ásványi anyagokkal támogatják a szervezetet.

Corsodyl


Megtekintés Rács Lista

1-24/332 termék

/ oldal
Csökkenő sorrendbe

Hozzáadott cukrot nem tartalmaz

Internetes ár:

539 Ft

Hozzáadott cukrot nem tartalmaz

Internetes ár:

499 Ft

Laktózmentes

Gluténmentes

Vegán

Internetes ár:

6 875 Ft

Laktózmentes

Gluténmentes

Internetes ár:

6 443 Ft

Megtekintés Rács Lista

1-24/332 termék

/ oldal
Csökkenő sorrendbe

Étrendkiegészítők sportolóknak

Étrendkiegészítők sportolóknak

A legtöbb étrend-kiegészítő alkalmazása egészséges ember számára a felhasználási előírások követése mellett önmagában nem jelent nagy kockázatot, de azért mindent nem szedhetünk csak úgy össze-vissza. Egyes kiegészítők hatóanyagai és az egyéni állapot eltérései komoly problémákat idézhetnek elő, ezért fontos szakember (dietetikus, sportorvos) tanácsát kikérni.

Kell –e étrendkiegészítő sportolóknak?

Az alap - egy orvosi kivizsgálás után - a jól összeállított étrend és edzésprogram elegendő pihenés mellett. Az étrend-kiegészítők csak ehhez tudnak hozzátenni többet vagy kevesebbet.

Van, amikor kifejezetten hasznos lehet bizonyos készítmények ellenőrzött alkalmazása. Ezek használatánál számos szempontot kell figyelembe venni, például az étrend-kiegészítő - gyógyszer kölcsönhatások lehetőségét és az egyéni egészségi állapotot. Kizárólag egyénre szabottan merülhet fel a vitamin- vagy ásványi anyag-, fehérje-, aminosav-kiegészítés szükségessége. Amennyiben a szakember indokoltnak látja, alkalmazható például protein készítmény.

A nagy dózisban alkalmazott koffein és ennek különböző gyógynövényekkel kombinált keverékei viszonylag könnyen előidézhetnek mellékhatásokat, különösen 18 év alatti sportolóknál. Előforduló mellékhatás lehet: szorongás, fokozott vizeletürítés, súlyosabb esetben szívinfarktus.

Sportolók étrendje

Az alapvető sporttáplálkozási javaslatok nem sokban különböznek az egészséges táplálkozásbeli ajánlásoktól, amely legújabban a Harvard Egyetem 2008-as piramismodelljével jellemezhető. A piramis bázisán a rendszeres testmozgás és a folyamatos testsúlykontroll szerepel, amely az aktívan sportolók körében magától értetődő. A következő szinten az olívaolaj, zöldségfélék, gyümölcsök és gabonák helyezkednek el, mintegy reprezentálva azok jelentőségét. A gabonafélék, zöldfélék szintje fölött a halak, tengeri herkentyűk, szója, babfélék és olajos magok találhatók, amelyek közös tulajdonsága a kedvező zsírsavösszetétel.

A sporttáplálkozásban fontos a változatosság, mértékletesség, a megfelelő fehérje/ zsír/ szénhidrát arány és az energiaegyensúly. A folyadékpótlás, a szénhidrát ellátottság, a regenerációfokozás kiemelt szerepet kap a sporttáplálkozásban.

Étrendkiegészítők széles választéka

A sportolók előszeretettel fogyasztanak protein szeleteket, szénhidrátcsökkentett müzliket, L-karnitin tartalmú italokat, tablettákat, szénhidrát- és fehérjetartalmú italporokat, növényi alapú fehérjeporokat. Aki nem sportoló, csupán a saját egészsége miatt ihat bőrfeszesítést segítő kollagén tartalmú italokat, súlykontrollálást segítő shake-et. A választék óriási, nézzen szét a Pingvin Patikák webshopjában!

Az írás a www.webbeteg.hu cikkei alapján készült.