Pingvin Patika Blog

Sportolás és házimunka egyben? Nem lehetetlen!

 sportolás és házimunka egyben

A megerőltető napi „robot” mellett gyakran azon kapjuk magunkat, hogy szalad a lakás, és még csak nem is mozogtunk eleget egészségünk megőrzése érdekében. Időhiányban szenvedő, ugyanakkor tisztaságra és edzésre vágyó olvasóink: íme a megoldás!

Tudjuk jól, mennyire fárasztók és megerőltetők tudnak lenni a nagy-, de akár a kistakarítások is. Amennyiben azonban hasznos testmozgásként tekintünk rájuk, máris nagyobb élvezettel tudunk hozzáállni a végtelen mennyiségűnek tűnő mosnivalóhoz és a porcicákhoz. Ráadásul néhány apró praktikával igazi kalóriaégetést kovácsolhatunk a gyakorta hátunk közepére sem kívánt otthoni tennivalókból.

Bemelegítés porronggyal

A portörölgetéssel járó nyújtózkodás az egész testünket átmozgatja, ami kiváló bemelegítésként szolgálhat. Érdemes a bútorok törölgetése közben elvégezni a szokványos bemelegítési gyakorlatokat is, hogy könnyebben belerázódjunk az előttünk álló háztartási teendőkbe.

Karizomgyakorlat függönnyel

Habár a mosógép rengeteg időt és vesződséget megspórol nekünk, ezúttal érdemes több ruhát is két kézzel kimosni. A ruhák sikálása kitűnő kézizom-erősítő gyakorlat. Hipp-hopp, gyönyörű bicepsszel rendelkezhetünk a kádsúrolásnak is hála. Hasonló izmokat mozgathat meg az ablakpucolás és a porszívózás is, amelyek ugyanakkor a derekunkat is erősítik a sorozatos hajolgatásnak köszönhetően. Frissen mosott és vasalt függönyeink felcsíptetése szintén igénybe veheti karjainkat. Az ájulásra hajlamosak azonban ügyeljenek arra, hogy ne legyenek egyedül, amikor a létra magasabb fokain állnak!

Fenékedzés lépcsőzéssel

A lépcsőzés nemcsak állóképességünket javíthatja, hanem kiváló comb- és vádlierősítő is. A takarítás során felgyülemlő szeméttől érdemes zacskónként megszabadulni, hiszen a több fordulóval több kalória felesleget égethetünk el. Hasonló gyakorlatként szolgálhat a létráról vagy székről való le- és fellépegetés.

Levezetés

Ha minden bútort, függönyt és ruhát a helyére tettünk, nincs más hátra, mint a felmosás. Tökéletes levező gyakorlat, amelynek köszönhetően ellazíthatjuk izmainkat. Ez számunkra is jelzi, hogy hamarosan vége az edzésnek, és dolgunk végeztével már nincs is olyan messze a kellemes fürdő!

Tudta?

Egy átlagos méretű hálószoba kifestésével annyi kalóriától szabadulhatunk meg, mintha egyórás intenzív katonai edzésen vennénk részt. A teregetés és a kézi mosás lassú tempóban történő biciklizésnek felel meg, míg a függöny felrakása a focizással megegyező mértékű testmozgást helyettesíthet.