12 egyszerű lépés a stressz és a szorongás enyhítésére!

12 egyszerű lépés a stressz és a szorongás enyhítésére!

A legtöbb ember életében napi szinten jelen van az életében a stressz és a szorongás. Azon felül, hogy megkeressük az okát, és kezeljük, van néhány hatékony módszer, amivel csökkenthetjük a szervezetünkre gyakorolt negatív hatását.

 

1. Testmozgás

A testmozgás az egyik legfontosabb dolog, ami segíthet a stressz leküzdésében. Akkor a leghatékonyabb, ha rendszeresen sportolsz. Azok az emberek, akik rendszeres testmozgást végeznek, kevésbé hajlamosak a szorongásra mint azok, akik nem sportolnak. Ráadásul a mozgás javíthatja az alvás minőségét, és az önbizalmat is. azok, akik rendszeresen sportolnak, jobban érzik magukat a bőrükben, ami pedig támogatja a mentális jólétet.


2. Vitaminok, ásványi anyagok, gyógynövények

Számos étrend-kiegészítő hozzájárulhat a stressz és a szorongás csökkentéséhez.

  • Citromfű: A citromfű egy kiváló gyógynövény, mely jól jöhet a feszült, stresszes életvitel esetén. A népi gyógyászatban nyugtató, alvást segítő és hangulatjavító hatása miatt alkalmazzák már régóta.
  • Omega-3 zsírsavak: Egy vizsgálatban, az Omega-3 kiegészítőket kapó orvostanhallgatók esetében 20 százalékkal csökkent a szorongásos tünetek száma.
  • Ashwagandha: Az ajurvédikus orvoslásban használt gyógynövény a stressz és a szorongás kezelésére. Napjaink egyik legtöbbet vizsgált növénye. Egy 6 hetes vizsgálatban az ashwagandha-t szedő emberek 88 százaléka számolt be a szorongás csökkenéséről, szemben a placebót szedők 50 százalékával.
  • B-vitaminok: A B-komplex vitaminokat régóta úgy tartják számon, mint stressz-oldó tápanyagokat. Fontos szerepet töltenek be az idegek és az agy egészségének fenntartásában, ezért hiányuk jelentősen befolyásolja az idegrendszer működését.
  • Magnézium: A magnézium-kiegészítés biztonságos és hatékony megoldás a stressz és a szorongás ellen. Már egyetlen adag magas hatóanyag tartalmú magnézium is megkönnyebbülést okozhat a szervezetnek.

 

3. Illóolajok

Az aromaterápia, vagyis az illóolajok  illetve illatgyertya használata csökkentheti a stressz és a szorongás érzését. Van néhány illat, ami kiemelkedő nyugtató hatással rendelkezik. Ilyen a levendula, a rózsa, a szantálfa, vagy a naracs.

 

4. Kevesebb koffein

A koffein egy stimuláns, ami megtalálható a kávéban, a teában, a csokoládéban és az energiaitalokban. A túlzott fogyasztása növelheti a szorongást. Az emberek eltérő mértékben tudják tolerálni a koffein mennyiséget, tehát ha észreveszed magadon, hogy ingerültebb, idegesebb vagy, érdemes csökkenteni a koffein mennyiséget. A koffein tartalmú italok nem energiát adnak, hanem a test energia tartalékait képesek kimeríteni teljesen. Valószínű ezért lesz egy idő után ingerültebb valaki, aki túlzásba vitte a koffeint.

 

5. Minőségi együtt töltött idő a szeretteinkkel

A barátok és a család által nyújtott szociális támogatás segíthet átvészelni a stresszes időszakokat. Egy erős baráti, vagy családi kör erősítheti az összetartozás és pozitív önértékelés érzését, ami segíthet a nehéz időkben.

Egy tanulmány szerint a kevés társadalmi kapcsolattal rendelkező férfiak és nők nagyobb valószínűséggel szenvednek a szorongástól és a depressziótól.

 

6. „Az a nap, amelyik nevetés nélkül telik el, elvesztegetett idő.“  Charlie Chaplin

A nevetés jót tesz az egészségednek és segít a stressz enyhítésében is, hiszen csökkenti a feszültséget és segíthet az immunrendszer és a hangulat javításában is.

 

7. Tanulj meg nemet mondani!

Sajnos nem tudunk minden körülményt tudunk az ellenőrzésünk alatt tartani, de szerencsére vannak olyanok, amiket igen. Tanuld meg irányítani az életed azon stresszt okozó részeit, amiken könnyen változtathatsz. Ennek az egyik módja, ha megtanulsz nemet mondani.

Ez különösen igaz akkor, ha úgy érzed, többet vállalsz, mint amennyit képes vagy kezelni, hiszen a sok felelősség zsonglőrködésével könnyen túlterheltnek érezheted magad.

 

8. Ne halogass!

A stressz kezelésének másik módja az, ha abbahagyod a halogatást, és tartod magad a prioritásokhoz.

Készíts listát, állíts fel fontossági sorrendet és tartsd is magad hozzá. Adj meg reális határidőket és haladj lépésről lépésre. Minden nap csak azokon a feladatokon dolgozz, amit aznap el kell végezned. Adj magadnak időt a feladatok között, hiszen így elkerülheted azt, hogy túlhajszold magad és stresszelj az elvégzendő feladatok miatt.

 

9. Jóga

A jóga a stressz enyhítésének és a testmozgásnak az egyik legnépszerűbb módja szinte minden korosztályban. Bár a jóga stílusok különböznek egymástól, a legtöbbnek közös a célja: a testhez és az elméhez való kapcsolódás. A jóga javítja a hangulatot és akár olyan hatékony is lehet, mint az antidepresszánsok.

 

10. Nyugtató zene

A zenehallgatás nagyon pihentető hatással lehet a testre és az elmére egyaránt. A lassú ütemű instrumentális zene elősegítheti a relaxációs reakciót azáltal, hogy elősegíti a vérnyomás és a pulzus, valamint a stresszhormonok csökkentését.

 

11. Tölts több időt a kedvenceddel!

Egy kisállat csökkentheti a stresszt és javíthatja a hangulatot. A háziállatokkal való interakció elősegítheti az oxitocin hormon termelődését, ami segít a stresszhormon lebontásában.

 

12. Étkezz helyesen!

Amikor túlterheltek vagyunk, gyakran megfeledkezünk a jó étkezésről, és sokszor nyúlunk a cukros, zsíros nassolnivalókhoz. Próbáld kerülni cukros nasikat, és tervezz előre. Elég a szervezetednek megbirkóznia a stresszel, ne terheld olyan élelmiszerekkel, melyek szintén megterhelik.

Vitaking stress



Hírlevél feliratkozás

Nézd meg mit mond rólunk

az árukereső.hu közössége