Pingvin Patika Blog

Callanetics torna: a gerincbarát mozgásforma

Callanetics torna: a gerincbarát mozgásforma

Ha nem hallott még a callanetics tornáról, ne lepődjön meg: a 90-es években született edzéstípus manapság éli csak reneszánszát. Ideje megismerni ezt a könnyen tanulható sportot, amely kiemelten védi a hátat, miközben formába is hoz!

 

A callanetics torna Callan Pinckney nevéhez fűződik, aki fiatalkora óta szenvedett hátfájástól. Ezt megelégelve fejlesztette ki saját mozgásmódszerét a 90-es években, amelyet balett- és jógagyakorlatokra alapozott. A Callan-módszer rövid időn belül hatalmas népszerűségre tett szert, és az USA után Európát is meghódította. Habár a kétezres évek elejére csökkent népszerűsége, az elmúlt pár évben ismét ráirányult a callanetics tornára a figyelem. Mindez nem meglepő, hiszen a hátfájdalmaktól és túlsúlytól szenvedők számára remek sportolási lehetőség lehet.

A callanetics torna lényege

A Callan-módszer a csípő, fenék és has izmait dolgoztatja meg, miközben leveszi a hátról és a gerincről a terhet. Emellett a legtöbb, a pilateshez hasonló mozgásformával szemben a callanetics a felszíni izmok mellett a mélyizomrostokat is megdolgoztatja, ami elősegítheti a fölösleges zsírlerakódás felszívódását. Habár a súlycsökkentés is a kiemelt céljai között van, főként a sportos, formás alkat érhető el általa.

A callanetics torna ismérvei

A megfelelő mozgásgyakorlathoz túlnyomó többségben nem szükséges segédeszköz. Elegendő egyetlen sportmatrac hozzá, és otthon vagy a szabadban is könnyen végezhető. A gyakorlatok rövid, ám egymás után ismételt mozdulatsorból állnak, amelyeket a haladók akár 50-szer, 100-szor is elismételnek. Ezek a hátat és a gerincet nem terhelik, valamint hosszú távon segítik a helyes testtartás kialakítását, és aktiválják a vérkeringést.

Kiknek ajánlott?

A mozdulatsorok nem okoznak túlzott megterhelést az ízületekben, így fiataloktól a legidősebbekig bárki kipróbálhatja a callanetics tornát, és rendszeresen élvezheti pozitív hatásait. Azok is bátran nekiveselkedhetnek, akiknek fizikai állapotuk esetleges kívánnivalót hagy maga után. A hátfájással küzdőknek több mint ajánlott, és ideális azoknak is, akiknek az aerobik túl gyors, viszont a jóga túl lassú.

Figyelem!

Mivel a mozdulatokat tanácsos a lehető legpontosabban elvégezni, érdemes kezdőként először oktatóval vagy oktatóvideó segítségével megtanulni az alapokat. A terhesség első hónapjaiban ne végezzük a gyakorlatokat, utána is fokozott elővigyázatossággal!

© 2018 Minden jog fenntartva! Pingvin Napfény Zrt.